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Publicações

KnowBots: Discovering Relevant Patterns in Chatbot Dialogues

Título
KnowBots: Discovering Relevant Patterns in Chatbot Dialogues
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Adriano Rivolli
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Catarina Amaral
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luís Guardão
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Cláudio Rebelo de Sá
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Soares
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 481-492
22nd International Conference on Discovery Science, DS 2019
28 October 2019 through 30 October 2019
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-FEK
Resumo (PT):
Abstract (EN): Chatbots have been used in business contexts as a new way of communicating with customers. They use natural language to interact with the customers, whether while offering products and services, or in the support of a specific task. In this context, an important and challenging task is to assess the effectiveness of the machine-to-human interaction, according to business¿ goals. Although several analytic tools have been proposed to analyze the user interactions with chatbot systems, to the best of our knowledge they do not consider user-defined criteria, focusing on metrics of engagement and retention of the system as a whole. For this reason, we propose the KnowBots tool, which can be used to discover relevant patterns in the dialogues of chatbots, by considering specific business goals. Given the non-trivial structure of dialogues and the possibly large number of conversational records, we combined sequential pattern mining and subgroup discovery techniques to identify patterns of usage. Moreover, a friendly user-interface was developed to present the results and to allow their detailed analysis. Thus, it may serve as an alternative decision support tool for business or any entity that makes use of this type of interactions with their clients. © Springer Nature Switzerland AG 2019.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
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