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Game Adaptation by Using Reinforcement Learning Over Meta Games

Título
Game Adaptation by Using Reinforcement Learning Over Meta Games
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Simão Reis
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Nuno Lau
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 30
Páginas: 321-340
ISSN: 0926-2644
Editora: Springer Nature
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-MAW
Abstract (EN): In this work, we propose a Dynamic Difficulty Adjustment methodology to achieve automatic video game balance. The balance task is modeled as a meta game, a game where actions change the rules of another base game. Based on the model of Reinforcement Learning (RL), an agent assumes the role of a game master and learns its optimal policy by playing the meta game. In this new methodology we extend traditional RL by adding the existence of a meta environment whose state transition depends on the evolution of a base environment. In addition, we propose a Multi Agent System training model for the game master agent, where it plays against multiple agent opponents, each with a distinct behavior and proficiency level while playing the base game. Our experiment is conducted on an adaptive grid-world environment in singleplayer and multiplayer scenarios. Our results are expressed in twofold: (i) the resulting decision making by the game master through gameplay, which must comply in accordance to an established balance objective by the game designer; (ii) the initial conception of a framework for automatic game balance, where the balance task design is reduced to the modulation of a reward function (balance reward), an action space (balance strategies) and the definition of a balance space state.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
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