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Portuguese textile association fostering the internationalisation of small and medium-sized enterprises

Título
Portuguese textile association fostering the internationalisation of small and medium-sized enterprises
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Susana Costa e Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria Elo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Pinho de Sousa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eric Costa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 1
Página Final: 1
ISSN: 1476-1297
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-Y2H
Resumo (PT):
Abstract (EN): The support and influence of industrial business associations (IBAs) for the internationalisation process of small and medium-sized enterprises (SMEs) in questioned. This qualitative case study on the textile industry in Portugal illustrates how SMEs are influenced by their IBA. Findings suggest that it has a preponderant role in supporting the international expansion of associated SMEs. Particularly, the promotion and organisation of trade fairs seems to foster first entries and continuous international expansion, in the same way IBA seems to influence their foreign market selection. However, SMEs feel that the IBA’s work could still improve by facilitating more matchmaking processes, promoting collaborations, better seizing available internationalisation opportunities and providing more information about agents and distributors in foreign markets. Thus, we can say that despite internet and global opportunities that firms can directly benefit from, the role of IBAs is still relevant for SME’s internationalisation and there is stillroom for the improvement.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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