Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Bridging design-driven and service innovation: Consonance and dissonance of meaning and value

Publicações

Bridging design-driven and service innovation: Consonance and dissonance of meaning and value

Título
Bridging design-driven and service innovation: Consonance and dissonance of meaning and value
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Ana Kustrak-Korper
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Stefan Holmlid
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lia Patrício
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Conceptualization of meaning in design-driven innovation and value in service innovation, seem to be sharing some core characteristics that are essential but have not yet been integrated. Thus, this paper explores design-driven innovation and its conceptual relevance for service innovation within the framework of service-dominant logic (S-D logic) by examining interrelation between meaning and value. Design-driven innovation is defined as a strategic framework that enables radical innovation through change in meaning that emerges in interaction. Meaning as a concept is grounded in the human-centred design approach by Krippendorff (1989) who argued that people interact with artifacts because they make sense to them. On the other hand, S-D logic with its core concepts evolving around resource integration for value co-creation among multiple stakeholders, has become an increasingly important perspective to address complexities of service innovation. Also, S-D logic’s concepts have found a common ground in theorizing about service design since value is seen as arising in use. Both meaning in design-driven and value in service innovation share some conceptual commonalities. By exploring and interrelating these two conceptual frameworks this paper aims to open new ways for understanding and operationalizing service innovation as well as evolve and strengthen the role of service design within it.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Bridging technology development and innovative services in complex service systems: the role of service design (2018)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Ana Kustrak-Korper; Lia Patrício; Stefan Holmlid; Lars Witell
Integrating service design and innovation in technology startups: a longitudinal multiple case study (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ana Kustrak-Korper; Lia Patrício; Stefan Holmlid; Lars Witell
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-13 às 11:15:22 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico