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Short soil-binder columns in railway track reinforcement: three-dimensional numerical studies considering the train-track interaction

Título
Short soil-binder columns in railway track reinforcement: three-dimensional numerical studies considering the train-track interaction
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Francisco, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paixao, A
(Autor)
FEUP
Varandas, JN
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fortunato, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 98
Páginas: 8-16
ISSN: 0266-352X
Editora: Elsevier
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-TWV
Abstract (EN): The authors present a numerical study on railway track subgrade reinforcement using short soil-binder columns through injection, below the ballast layer. A 3D FEM program developed in MATLAB that considers the dynamic train-track interaction and the non-linear elastic behaviour of the ballast is used to study the response of the train-track-substructure system and assess stresses in the subgrade. Results suggest that reinforcements have limited impact on the train-track interaction and reduce deviatoric stresses between columns, at the top of the foundation. This method may be particularly relevant in the rehabilitation of old single railway tracks.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
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