Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal: an introduction to research

Publicações

Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal: an introduction to research

Título
Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal: an introduction to research
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Zanko, Piotr
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Indexação
Google Scholar
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The goal of this article is to present the main theoretical and methodological assumptions of an international research project on the educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. In this article, we will first analyse, in a resumed way, the various lines of thought related to cultural resistance, radical democracy critical pedagogy; then we will present an example of a critical pedagogy, the punk pedagogy, in order to demonstrate that the reality we describe is not only present at the abstract level; then, and finally, we proceed with the research methodology that we intend to trigger in order to analyse the educational contexts of cultural resistance in Portugal and Poland. In this article we are talking about two countries with very dissonant stories. Even today, in the context of membership of the European Union, the course of both countries seems to diverge. However, we argue that the comparison between these two distant and different countries may open new perspectives on the contexts of cultural resistance and critical pedagogy. Like the example of punk, these practices of cultural resistance can serve as a way to empower active civic and political participation, going beyond the simple act of voting every four years and promoting a radical democracy.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 22:39:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico