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A Stress Intensity Factor Study for a Pressure Vessel CT Specimen Using Finite Element Method

Título
A Stress Intensity Factor Study for a Pressure Vessel CT Specimen Using Finite Element Method
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Patrícia Raposo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Behzad V. Farahani
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Belinha
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Abílio M. P. de Jesus
(Autor)
FEUP
Renato Natal Jorge
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 181-186
19th International Colloquium on Mechanical Fatigue of Metals (ICMFM)
Univ Porto, Fac Engn, Porto, PORTUGAL, SEP 05-07, 2018
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-HBY
Abstract (EN): This study aims to determine the mode I Stress Intensity Factor, K-I, for a steel alloy specimen extracted from a pressure vessel, so-called P355NL. The geometric and mechanical properties are derived from Compact Tension, CT, specimens available in the relevant literature. The theoretical value of K-I is evaluated through the formulation reported in ASTM E 647-15 ASTM International (Standard test method for measurement of fatigue crack growth rates. West Conshohocken, PA, 2015, [1]) for the geometric properties used in the previous study. Numerically, to solve the CT specimen problem, a Finite Element code software, ABAQUS (c) is used. Therefore, obtained numerical results are then compared to the theoretical ones, leading to assess the numerical analyses' performance. In this study, distinct crack lengths are considered as; a = {8, 9, ... , 20 mm}. Overall, encouraging results were obtained possessing a satisfactory agreement compared to theoretical solution.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
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