Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Asura: A Game-Based Assessment Environment for Mooshak (Short Paper)

Publicações

Asura: A Game-Based Assessment Environment for Mooshak (Short Paper)

Título
Asura: A Game-Based Assessment Environment for Mooshak (Short Paper)
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 9:1-9:9
7th Symposium on Languages, Applications and Technologies, SLATE 2018
21 June 2018 through 22 June 2018
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-ZS6
Abstract (EN): Learning to program is hard. Students need to remain motivated to keep practicing and to overcome their difficulties. Several approaches have been proposed to foster students¿ motivation. As most people enjoy playing games of some kind and play on a regular basis, the use of games is one of the most widely spread approaches. However, taking full advantage of games to teach specific concepts of programming requires much effort. This paper presents Asura, a game-based assessment environment built on top of Mooshak that challenges students to code Software Agents (SAs) to play a game, allowing them to test the SAs against each others¿ SAs and watch a movie of the test. Once the challenge development stage ends, teachers are able to organize game-like tournaments among SAs. One of the key features of Asura is that it provides a means to reduce the required effort of building game-based challenges up to that of creating traditional programming exercises. © José Carlos Paiva and José Paulo Leal.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Automated Assessment in Computer Science Education: A State-of-the-Art Review (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Figueira, A
PROGpedia: Collection of source-code submitted to introductory programming assignments (2023)
Outras Publicações
Paiva, JC; José Paulo Leal; Figueira, A
Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-16 às 13:51:02 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico