Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Enhancing Feedback to Students in Automated Diagram Assessment

Publicações

Enhancing Feedback to Students in Automated Diagram Assessment

Título
Enhancing Feedback to Students in Automated Diagram Assessment
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Correia, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 11:1-11:8
6th Symposium on Languages, Applications and Technologies, SLATE 2017
26 June 2017 through 27 June 2017
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-6SV
Abstract (EN): Automated assessment is an essential part of eLearning. Although comparatively easy for multiple choice questions (MCQs), automated assessment is more challenging when exercises involve languages used in computer science. In this particular case, the assessment is more than just grading and must include feedback that leads to the improvement of the students¿ performance. This paper presents ongoing work to develop Kora, an automated diagram assessment tool with enhanced feedback, targeted to the multiple diagrammatic languages used in computer science. Kora builds on the experience gained with previous research, namely: a diagram assessment tool to compute di erences between graphs; an IDE inspired web learning environment for computer science languages; and an extensible web diagram editor. Kora has several features to enhance feedback: it distinguishes syntactic and semantic errors, providing specialized feedback in each case; it provides progressive feedback disclosure, controlling the quality and quantity shown to each student after a submission; when possible, it integrates feedback within the diagram editor showing actual nodes and edges on the editor itself. © Hélder Correia, José Paulo Leal, and José Carlos Paiva
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Moozz: Assessment of Quizzes in Mooshak 2.0 (Short Paper) (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Correia, H; José Paulo Leal; Paiva, JC
Improving Diagram Assessment in Mooshak (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Correia, H; José Paulo Leal; Paiva, JC
Eshu: An Extensible Web Editor for Diagrammatic Languages (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
José Paulo Leal; Correia, H; Paiva, JC
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-13 às 23:58:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico