Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Should we start worrying? Mass higher education, skill demand and the increasingly complex landscape of young graduates¿ employment

Publicações

Should we start worrying? Mass higher education, skill demand and the increasingly complex landscape of young graduates¿ employment

Título
Should we start worrying? Mass higher education, skill demand and the increasingly complex landscape of young graduates¿ employment
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Figueiredo, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rocha, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teixeira, P
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 42
Páginas: 1401-1420
ISSN: 0307-5079
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-J30
Abstract (EN): Recent decades have seen a massive expansion in higher education (HE), fuelled by high expectations about its private benefits. This has raised concerns about the impact on the employability of recent graduates and the potential mismatches between their skills and the competences required by the job structure. Equally, it could set the ground for a possible transformation of demand for graduate skills and the emergence of new employment profiles. In this article, data for Portugal for the period 2000¿2010 were used to look at compositional changes in graduate employment and the incidence of three potential problems in graduates¿ transition to the labour market: overeducation, overskilling and education¿job mismatches. The implications of growing demand heterogeneity on increasing inequality in graduate labour markets and on the expectations supporting mass HE in a country that rapidly expanded access to tertiary education as a strategy to converge with the productivity levels of other more developed economies are discussed. © 2015 Society for Research into Higher Education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The changing role of external stakeholders: from imaginary friends to effective actors or noninterfering friends (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
António M. Magalhães; Amélia Veiga; Alberto Amaral
Students’ migration in a Portuguese hinterland public university (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fonseca, Madalena ; Justino, Elsa; Amaral, Alberto
Should we start worrying? Mass higher education, skill demand and the increasingly complex landscape of young graduates¿ employment (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Nuno Teixeira; Hugo Figueiredo; Vera Rocha; Biscaia, Ricardo
Predictors of emotional engagement in doctoral education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Patrícia Alves; A. Lopes; Ricardo Cruz Correia; Isabel Menezes

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-02 às 01:33:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias