Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Assisting software engineering students in analyzing their performance in software development

Publicações

Assisting software engineering students in analyzing their performance in software development

Título
Assisting software engineering students in analyzing their performance in software development
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Mushtaq Raza
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rafael Salazar
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 27 3
Páginas: 1209-1237
ISSN: 0963-9314
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-3C2
Abstract (EN): Collecting product and process measures in software development projects, particularly in education and training environments, is important as a basis for assessing current performance and opportunities for improvement. However, analyzing the collected data manually is challenging because of the expertise required, the lack of benchmarks for comparison, the amount of data to analyze, and the time required to do the analysis. ProcessPAIR is a novel tool for automated performance analysis and improvement recommendation; based on a performance model calibrated from the performance data of many developers, it automatically identifies and ranks potential performance problems and root causes of individual developers. In education and training environments, it increases students' autonomy and reduces instructors' effort in grading and feedback. In this article, we present the results of a controlled experiment involving 61 software engineering master students, half of whom used ProcessPAIR in a Personal Software Process (PSP) performance analysis assignment, and the other half used a traditional PSP support tool (Process Dashboard) for performing the same assignment. The results show significant benefits in terms of students' satisfaction (average score of 4.78 in a 1-5 scale for ProcessPAIR users, against 3.81 for Process Dashboard users), quality of the analysis outcomes (average grades achieved of 88.1 in a 0-100 scale for ProcessPAIR users, against 82.5 for Process Dashboard users), and time required to do the analysis (average of 252 min for ProcessPAIR users, against 262 min for Process Dashboard users, but with much room for improvement).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 29
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Helping Software Engineering Students Analyzing their Performance Data Tool Support in an Educational Environment (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Raza, M; João Pascoal Faria; Salazar, R; Mushtaq Raza; Rafael Salazar

Da mesma revista

Special issue on information systems quality for digital transformation (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Perez Castillo, R; Paiva, ACR; Cavalli, AR
Using constraints to diagnose faulty spreadsheets (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Abreu; Birgit Hofer; Alexandre Perez; Franz Wotawa
Test case generation based on mutations over user execution traces (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, ACR; André Restivo; Almeida, S
Programming languages ranking based on energy measurements (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gordillo, A; Calero, C; Moraga, MA; García, F; Fernandes, JP; Rui Abreu; Saraiva, J
Mobile GUI testing (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Inês Coimbra Morgado; Ana C. R. Paiva

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 06:41:19 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias