Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Role of Anatomy Computer-Assisted Learning on Spatial Abilities of Medical Students

Publicações

The Role of Anatomy Computer-Assisted Learning on Spatial Abilities of Medical Students

Título
The Role of Anatomy Computer-Assisted Learning on Spatial Abilities of Medical Students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Guimaraes, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Firmino Machado, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tsisar, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Viana, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pinto Sousa, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vieira Marques, P
(Autor)
FMUP
Ricardo Cruz Correia
(Autor)
FMUP
tavares, ma
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 12
Páginas: 138-153
ISSN: 1935-9772
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-98K
Resumo (PT):
Abstract (EN): Currently, medical education context poses different challenges to anatomy, contributing to the introduction of new pedagogical approaches, such as computer-assisted learning (CAL). This approach provides insight into students' learning profiles and skills that enhance anatomy knowledge acquisition. To understand the influence of anatomy CAL on spatial abilities, a study was conducted. A total of 671 medical students attending Musculoskeletal (MA) and Cardiovascular Anatomy (CA) courses, were allocated to one of three groups (MA Group, CA Group, MA+CA Group). Students' pre-training and post-training spatial abilities were assessed through Mental Rotations Test (MRT), with scores ranging between 0-24. After CAL training sessions, students' spatial abilities performance improved (9.72 +/- 4.79 vs. 17.05 +/- 4.57, P<0.001). Although male students in both MA Group and CA Group show better baseline spatial abilities, no sex differences were found after CAL training. The improvement in spatial abilities score between sessions (Delta MRT) was correlated with Musculoskeletal Anatomy training sessions in MA Group (r=0.333, P<0.001) and MA+CA Group (r=0.342, P<0.001), and with Cardiovascular Anatomy training sessions in CA Group (r=0.461, P=0.001) and MA+CA Group (r=0.324, P=0.001). Multiple linear regression models were used, considering the Delta MRT as dependent variable. An association of Delta MRT to the amount of CAL training and the baseline spatial abilities was observed. The results suggest that CAL training in anatomy has positive dose-dependent effect on spatial abilities.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Student perspectives of imaging anatomy in undergraduate medical education (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dinis Machado, JAD; Pinto Barbosa, JMP; tavares, ma
How Computer-Assisted Learning Influences Medical Students' Performance in Anatomy Courses (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Santos R.S.; Carvalho A.C.; Tsisar S.; Bastos A.R.; Ferreira D.; Ferreira M.A.; Povo A.; Guimarães B.
Histopoly: A serious game for teaching histology to 1st year veterinary students (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marcos, R; Gomes, A; Santos, M; coelho, a

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-07 às 00:26:03 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias