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Publicações

REP10 AUV: shallow water operations with heterogeneous autonomous vehicles

Título
REP10 AUV: shallow water operations with heterogeneous autonomous vehicles
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Autores
Martins, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Tasso Sousa
(Autor)
FEUP
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Carvalho Afonso, CC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Incze, ML
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
IEEE OCEANS Conference
Santander, SPAIN, JUN 06-09, 2011
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-WY1
Abstract (EN): The REP10 AUV experiment, which took place in Portugal, is described together with the lessons learned with this deployment. The REP10 AUV experiment was organized by the Portuguese Navy in cooperation with the Naval Undersea Warfare Center -Newport (US), Porto University (PO), the Naval Research Laboratory (US) and the NATO Undersea Research Centre (IT). The experiment was focused on the demonstration of heterogeneous autonomous vehicles in mine-warfare and Rapid Environmental Assessment missions. Nine autonomous submarines of 4 different types (Gavia, Iver2, LAUV SeaCon and Isurus) were deployed together with the autonomous catamaran Swordfish from the Bacamarte ship from the Portuguese Navy. Spatial and temporal segregation principles simplified the deployment of multiple vehicles from different institutions. Inter-operated wireless and acoustic networks were used to demonstrate the feasibility of real-time task re-planning and situational awareness. The surface autonomous vehicle proved key to the deployment of additional sonars and communication gateways. Remote servers were used for data assimilation and forecasting for daily planning.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
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