Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Audiovisual Annotation in the Study of Physics

Publicações

Audiovisual Annotation in the Study of Physics

Título
Audiovisual Annotation in the Study of Physics
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Marçal, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Borges, MM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Viana, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Educação > Ensino experimental
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-0SZ
Abstract (EN): The support of video in the learning environment is nowadays used to many ends, either for demonstration, research or share. It is intended to reinforce the space before and after class and introduce a new dynamic and interaction in the classroom itself. Pedagogical innovation may be achieved by different approaches to motivate students and obtain better results. This paper presents a revision of the literature about the potential of using video annotation in the education context, specifically in the domain of Physics, using an open source annotation tool. The creation of audiovisual references, either for quick access to parts of organized video annotated content by the teacher, knowledge building or revision by and for other students is analyzed. This study is complemented with a testbed, showing the potential of using audiovisual annotated content, within a k-12 context. Students were invited to select video content, annotate, organize and publish the annotations, which could support the learning process in the domain of Physics. Results show that most of the aspects under analysis received a positive evaluation. The only exception relates to the capacity of the approach to motivated students to the study of Physics, as most of the students did not see this methodology as a motivating means.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Vlab-Fis: Queda livre – um vídeo preparatório à atividade AL 1.1 do 11º ano (Física) (2018)
Outras Publicações
Carvalho, PS; Machado, NA; João Nuno Barros; Pedro Alves
AL 1.2 - Forças nos movimentos (2018)
Outras Publicações
Carvalho, PS; Léo Macena dos Santos
Students learning about chemical kinetics, a case study of real-time graphs (2006)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Fernanda Esteves; M. Gabriela T. C. Ribeiro
UM EXPERIMENTO SIMPLES PARA MOSTRAR A CONSERVAÇÃO DO MOMENTO LINEAR (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, VS; Carvalho, PS

Ver todas (12)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 17:07:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico