Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Interactive digital microscopy at the center for a cross-continent undergraduate pathology course in Mozambique

Publicações

Interactive digital microscopy at the center for a cross-continent undergraduate pathology course in Mozambique

Título
Interactive digital microscopy at the center for a cross-continent undergraduate pathology course in Mozambique
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018-12-05
Autores
Leonor David
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Isabel Martins
(Autor)
REIT
Mamudo Ismail
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fabíola Fernandes
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mohsin Sidat
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Elsa Fonseca
(Autor)
FMUP
Carla Carrilho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 9
Página Final: 42
ISSN: 2229-5089
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-6NZ
Abstract (EN): Background: Recent medical education trends encourage the use of teaching strategies that emphasize student centeredness and self-learning. In this context, the use of new educative technologies is stimulated at the Faculty of Medicine of Eduardo Mondlane University (FMUEM) in Mozambique. The Faculty of Medicine of University of Porto (FMUP) and FMUEM have a long-lasting record of collaborative work. Within this framework, both institutions embarked in a partnership, aimed to develop a blended learning course of pathology for undergraduates, shared between the two faculties and incorporating interactive digital microscopy as a central learning tool. Methods: A core team of faculty members from both institutions identified the existing resources and previous experiences in the two faculties. The Moodle course for students from the University of Porto was the basis to implement the current project. The objective was to develop educational modules of mutual interest, designed for e-learning, followed by a voluntary student's survey conducted in FMUEM to get their perception about the process. Results: We selected contents from the pathology curricula of FMUP and FMUEM that were of mutual interest. We next identified and produced new contents for the shared curricula. The implementation involved joint collaboration and training to prepare the new contents, together with building quizzes for self-evaluation. All the practical sessions were based on the use of interactive digital microscopy. The students have reacted enthusiastically to the incorporation of the online component that increased their performance and motivation for pathology learning. For the students in Porto, the major acquisition was the access to slides from infectious diseases as well as autopsy videos. Conclusions: Our study indicates that students benefited from high-quality educational contents, with emphasis on digital microscopy, in a platform generated in a win-win situation for FMUP and FMUEM. © 2018 Journal of Pathology Informatics.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
JPatholInform9142-2654227_072222_Publicado Interactive digital microscopy at the center for a cross-continent undergraduate pathology course in Mozambique 933.26 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-21 às 09:46:19 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias