Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > ASSESSING INTER-RATER AGREEMENT ABOUT ITEM-WRITING FLAWS IN MULTIPLE-CHOICE QUESTIONS OF CLINICAL ANATOMY

Publicações

ASSESSING INTER-RATER AGREEMENT ABOUT ITEM-WRITING FLAWS IN MULTIPLE-CHOICE QUESTIONS OF CLINICAL ANATOMY

Título
ASSESSING INTER-RATER AGREEMENT ABOUT ITEM-WRITING FLAWS IN MULTIPLE-CHOICE QUESTIONS OF CLINICAL ANATOMY
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Guimaraes, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pais, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Coelho, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silva, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Povo, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lourinho, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, MA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 5921-5924
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN)
Barcelona, SPAIN, JUL 01-03, 2013
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-93F
Abstract (EN): Multiple-choice questions (MCQs) are regularly used in exams in order to assess students in health science disciplines. Despite this fact, MCQ items often have item-writing flaws, and few educators have formal instruction in writing MCQs. The major purpose of our study was to estimate the inter-rater agreement about item classification as either standard or flawed. In order to achieve this goal, four judges (2 teacher/2 students), blinded to all item performance data, independently classified each one of 920 test items from 10 examinations as either standard or flawed. If flawed the exact type of item flaw or flaws present in the question stem and respective options were recorded. In this study, the standard item was operationally defined as any item that did not violate one or more of the 31 principles noted in a review article which summarized current educational measurement recommendations concerning item writing. The Fleiss' Kappa was use to evaluate the inter-rater agreement between 4 judges previous the consensus process. In respect to the agreement about item classification as either standard or flawed was fair (kappa=0.3). Despite the agreement was substantial for the more prevalent principles, generally the results showed many disagreements among judges about item classification, previous the consensus process. In a future investigation it is important to assess if presence of flaw or flaws in the MCQ item have impact its quality, namely, if there are interference with difficulty and discrimination indices of the MCQ item.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 12:40:00 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico