Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > STUDENT KNOWLEDGE ASSESSMENT USING ALERT (R) STUDENT PLATFORM

Publicações

STUDENT KNOWLEDGE ASSESSMENT USING ALERT (R) STUDENT PLATFORM

Título
STUDENT KNOWLEDGE ASSESSMENT USING ALERT (R) STUDENT PLATFORM
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Taveira Gomes, TT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Prado Costa, RP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 6114-6117
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN)
Barcelona, SPAIN, JUL 01-03, 2013
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-93J
Abstract (EN): Education in Health Sciences is a demanding task. In order to face the growing knowledge in the field, tools that allow study management are becoming imperative for optimization of learning and teaching processes. ALERT (R) STUDENT, a platform for medical education, was devised to provide such tools, aiming to achieve learning goals with optimized time investment. It was already established the usability and tool usefulness of ALERT (R) STUDENT in previous research. The present study aims to evaluate the how students spend their time on content study. This platform allows study using a Study Mode (SM) and assessment of knowledge through using a Quiz Mode (QM). SM provides learning-oriented tools to easily navigate content, highlight text, take notes, track study time and mark content according to percept-knowledge (PK) data collected during QM. QM allows users to assess PK about individual content chunks using a 4 level Likert from 1 (full knowledge) to 4 (no knowledge). A group of 47 students used the platform for knowledge assessment on a Notebook about molecular biology. Students were assessed in three sessions (S1, S2 and S3) separated by one-week intervals. In S1, students used the QM for 10 minutes. In S2 and S3, students used SM for 15 minutes before using QM. Notebook study time significantly decreased over the sessions. In S3, students significantly spent most in the material with PK 4 during S2 QM and lesser in the items with PK 1 during S2 QM. Thus, the platform allowed individual prioritization of the study content according to self-PK. In conclusion, by leveraging information and study management tools, ALERT (R) STUDENT may allow students to orient their study based on their percept-knowledge and therefore make more profitable the time invested in studying.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-14 às 21:27:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico