Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > INFORMATION MANAGEMENT TOOLS: WHICH DO MEDICAL STUDENTS USE?

Publicações

INFORMATION MANAGEMENT TOOLS: WHICH DO MEDICAL STUDENTS USE?

Título
INFORMATION MANAGEMENT TOOLS: WHICH DO MEDICAL STUDENTS USE?
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Taveira Gomes, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 780-783
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN)
Barcelona, SPAIN, JUL 01-03, 2013
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-92Z
Abstract (EN): Medical education is an area of increasing complexity due both to the escalating knowledge and tools to teach and learn. This reality drives teachers and students to find new ways to overcome the obstacles imposed by having to manage the growing amount of information, and retain it in a meaningful way that can be used in clinical practice. These obstacles also impose the question whether learning should focus in the retention and extensive understanding of a vast variety of medical topics, or in a general integrated learning approach, where the student is taught enough knowledge to comfortably address a topic and develops a framework to retrieve and validate information from other sources, that can then be applied to decision making in the clinical practice. Given this picture, we aim to discuss which new types of tools are able to provide ways to achieve learning goals with optimized time investment, namely in basic sciences subjects of the medical curricula. Traditional learning methods can currently be mixed with new learning informatics methods, where learners take a more active role in the management of their education plan. In certain settings, e-learning tools may allow better learning outcomes than using simple paper based media alone, but some gaps still remain in the development of e-learning courses. It seems to be more useful the use of tools that may allow the delivery of multimedia materials instead of digital versions of paper documents, integrated self-assessment tools to guide the learning process as well as transversal curricular content integration, that may allow personal knowledge metrics and content to be available and reused. In this sense, we present a simple framework that we believe that may allow for better multimedia learning outcomes, by additionally abiding to the principles of aggregation, interoperability and content integration.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-16 às 18:02:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico