Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > ASSESSMENT OF THE EFFECT OF DIGITAL EDUCATION INTERVENTIONS IN MEDICAL EDUCATION

Publicações

ASSESSMENT OF THE EFFECT OF DIGITAL EDUCATION INTERVENTIONS IN MEDICAL EDUCATION

Título
ASSESSMENT OF THE EFFECT OF DIGITAL EDUCATION INTERVENTIONS IN MEDICAL EDUCATION
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Ferreira, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gomes, TT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, MA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 3655-3663
7th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI)
Seville, SPAIN, NOV 17-19, 2014
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-AAZ
Abstract (EN): Medical education is an area of increasing complexity that benefits from adaptive computer supported collaborative learning systems. These tools can support study management using instructional design and learning object principles. Our goal is to understand the types of tools that are arising and how are these tools being evaluated relative to their impact on student learning. We are performing a literature review addressing about 300 papers on e-learning, blended learning and software publications in the area of medical education, published in the decade. The majority of papers demonstrates the implementation of e-learning platforms and compares them the traditional lectures. In addition a relevant number of papers describes the assessment of blended learning methodologies. A smaller fraction of the publications refers to more specific spaced education approaches that are carried by making use of conventional tools such as emails to deliver educational content over spaced intervals. The most frequent assessment methods used are self ministered questionnaires and the multiple-choice examinations, before and after the interventions. This is still a work in progress that we hope that will shed light on the ways novel digital educational tools are assessed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 21:59:36 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico