Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > DEVELOPMENT OF A WEB-BASED APPLICATION AS A TOOL TOWARDS CONTINUOUS EDUCATION IN NEUROANATOMY

Publicações

DEVELOPMENT OF A WEB-BASED APPLICATION AS A TOOL TOWARDS CONTINUOUS EDUCATION IN NEUROANATOMY

Título
DEVELOPMENT OF A WEB-BASED APPLICATION AS A TOOL TOWARDS CONTINUOUS EDUCATION IN NEUROANATOMY
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Guimaraes, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Arantes, M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
tavares, ma
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-CAG
Abstract (EN): The role of technology in contemporary medicine is acknowledged. Technology changed the way that human body is seen and approached, interfering with the traditional concept of anatomy. In this context, the teaching and learning processes in anatomy rely increasingly in new tools, as is the case of e-learning and e-assessment. Following the development of "Virtual Quiz", a tool build with the objective to improve identification of anatomical structures, we proceeded with reformulation of this project by creating of a new web-based application which functions as a study manager towards the improvement of students' cognitive competences in clinical anatomy in undergraduate medical course. However, the evolution of the medical knowledge requires the continuous updating of competencies in long life learning. In order to fulfill this requirement, we adapted the study manager with the objective to use this tool for the teaching/learning processes of recertification/post-graduation of medical doctors (namely General Practitioners) in the field of neuroanatomy. The study manager software allows students to practice their capacity to identify neuroanatomical structures in x-ray, TC and MRI films, as well as images of sectional anatomy ("Virtual Quiz"), as well training their neuroanatomical correlations and clinical features in the format of multiple choice question examination ("Clinical Vignettes"). Using this software it is possible to evaluate the users' learning progress, which is useful to implement pedagogical actions in regard of the best knowledge acquisition. This work aims to present this software and discuss its use as a tool for teaching/learning in medical recertification/post-graduation and in continuous education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 03:45:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias