Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learn by yourself: The Self-Learning Tools for Qualitative Analysis Software Packages

Publicações

Learn by yourself: The Self-Learning Tools for Qualitative Analysis Software Packages

Título
Learn by yourself: The Self-Learning Tools for Qualitative Analysis Software Packages
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Fábio Freitas
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jaime Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Francislê Neri de Souza
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Pedro Costa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 32
Páginas: 97-117
ISSN: 2013-9144
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-GN7
Abstract (EN): Computer Assisted Qualitative Data Analysis Software (CAQDAS) are tools that help researchers to develop qualitative research projects. These software packages help the users with tasks such as transcription analysis, coding and text interpretation, writing and annotation, content search and analysis, recursive abstraction, grounded theory methodology, discourse analysis, data mapping, and several other types of analysis. This paper focus the new paradigm of self-learning, that presents itself increasingly as a competence to support learning in a proactive way. It further analyses education and CAQDAS with emphasis on the use of CAQDAS in educational research and the self-learning of CAQDAS. The study conducted had two main goals: (1) analyse the self-learning tools of CAQDAS and (2) identify CAQDAS's users learning profile. Six software packages were selected: NVivo, Atlas.ti, Dedoose, webQDA, MAXQDA, and QDA Miner. They were reviewed, taking into account their transversality, language, (self-learning) tools, among other criteria. The results show that there is a considerable demand for information from users regarding the execution of processes in CAQDAS, and that the packages analysed do not guide users towards the self-learning tools that best fit their learning style.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 21
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
97-117 (1) 584.26 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Learning with digital technologies in prison: a scoping review (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda Leite
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 09:32:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias