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Measuring the return on communication investments on social media: The case of the higher education sector

Título
Measuring the return on communication investments on social media: The case of the higher education sector
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Oliveira, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1140-1143
9th IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining, ASONAM 2017
31 July 2017 through 3 August 2017
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-6A8
Abstract (EN): Measuring the return on communication investments on social media has become one of the top key issues for organizations joining social networks. However, this field has been lacking articulation between what is conveyed as social media key performance indicators and the alignment of strategic organizational goals. Therefore, we propose a methodology to measure the performance of each organization on social media, to determine their positioning in the sector and to evaluate which are the content strategies used to boost the highest performing organizations. Thus, we identify how to determine which organizations should be closely monitored within the sector and which type content strategies can foster higher organizational performance on social media. © 2017 Copyright is held by the owner/author(s).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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