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Self-Automated Parking Lots for Autonomous Vehicles based on Vehicular Ad Hoc Networking

Título
Self-Automated Parking Lots for Autonomous Vehicles based on Vehicular Ad Hoc Networking
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Michel Ferreira
(Autor)
FCUP
Damas, L
(Autor)
Outra
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Conceição, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro M. d'Orey
(Autor)
Outra
Fernandes, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Steenkiste, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gomes, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 472-479
IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)
Dearborn, MI, JUN 08-11, 2014
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-2XZ
Abstract (EN): Parking is a major problem of car transportation, with important implications in traffic congestion and urban landscape. Reducing the space needed to park cars has led to the development of fully automated and mechanical parking systems. These systems are, however, limitedly deployed because of their construction and maintenance costs. Leveraging on semi and fully-autonomous vehicular technology, as well as on the electric propulsion paradigm and in vehicular ad hoc networking, we propose a new parking concept where the mobility of parked vehicles is managed by a parking lot controller to create space for cars entering or exiting the parking lot, in a collaborative manner. We show that the space needed to park such vehicles can be reduced to half the space needed with conventional parking lot designs. We also show that the total travelled distance of vehicles in this new parking lot paradigm can be 30% less than in conventional parking lots. Our proposal can have important consequences in parking costs and in urban landscape.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
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