Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Hail-a-Drone: Enabling teleoperated taxi fleets

Publicações

Hail-a-Drone: Enabling teleoperated taxi fleets

Título
Hail-a-Drone: Enabling teleoperated taxi fleets
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Pedro M. d'Orey
(Autor)
FEUP
Hosseini, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Azevedo, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Diermeyer, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Michel Ferreira
(Autor)
FCUP
Lienkamp, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 774-781
IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)
Gothenburg, SWEDEN, JUN 19-22, 2016
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-QVG
Abstract (EN): Despite impressive developments in automated driving technology, several technical, economic and social challenges hinder the large-scale deployment of highly or full automated vehicles. We present teleoperated driving -where in-car drivers are replaced by tele-drivers located at a control center-as a transient technology to enable a driverless, door-to- door taxi service. In this novel service, the transmission of video and audio streams of the vehicle surroundings via wireless networks to the taxi dispatch center allows a human operator to remotely sense the environment through a virtual windshield and to remotely operate the vehicle controls through an emulated cockpit. This safe and cost-effective transport service merges together aspects of taxi transport with car sharing services if the passenger drives part of the route. A large-scale empirical evaluation study proves the feasibility of this novel taxi operation mode and shows that the implementation of the system can reduce, on average, the number of drivers to between 15% and 27% when considering teleoperation during pickup/dropoff and service, respectively. A premium service where passengers are remotely also driven from their origin to the destination also presents considerable gains for taxi operators. Teleoperation of taxi fleets could revolutionize urban mobility by offering a cost-effective and safe door-to-door transportation service.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 12:12:05 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico