Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teachers' perceptions of need in EAP and ICLHE contextd

Publicações

Teachers' perceptions of need in EAP and ICLHE contextd

Título
Teachers' perceptions of need in EAP and ICLHE contextd
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2017
Autores
Ellison, Maria
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Aráujo, Sofia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Correia, Marta
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vieira, Fátima
(Autor)
FLUP
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades
Outras Informações
Abstract (EN): As the English language continues to dominate international academic discourse and further establish itself as the lingua franca in the sphere of higher education, demands on teachers to be functionally proficient in the language at an advanced level have become even greater. This is due to the fact that besides the use of English for academic productivity such as publishing and giving conference papers, it is now increasingly used for the purpose of teaching. However, support for teachers to develop their competences for these endeavours is seldom provided. This paper describes an attempt by the University of Porto to support its teachers within an English for Academic Purposes (EAP) programme designed to develop their linguistic and methodological competences. Teachers¿ needs were monitored through on-going systematic needs analysis using questionnaires and written reflections. This revealed that their perceptions of their needs focused almost exclusively on linguistic competence which they equate with improved ability to teach, and less on methodological issues. It serves to highlight the challenges of implementing a support mechanism for teachers especially where there is dichotomy between their perceived needs in the initial course design process and their actual perception of needs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Mais informação disponível em: https://www.peterlang.com/view/9783631706930/chapter-005.xhtml#_idParaDest-28
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-17 às 22:04:20 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico