Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The future problem solving program international: an intervention to promote creative skills in portuguese adolescents

Publicações

The future problem solving program international: an intervention to promote creative skills in portuguese adolescents

Título
The future problem solving program international: an intervention to promote creative skills in portuguese adolescents
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Azevedo, Ivete
(Autor)
Outra
Morais, Maria de Fátima
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martins, Fernanda
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 53 3
Páginas: 263-273
ISSN: 0022-0175
Editora: Wiley-Blackwell
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
Crossref
PsycInfo
EBSCO
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The Future Problem Solving Program International (FPSPI) is an internationally applied educational program that involves young people. Its theoretical foundation is both the Creative Problem Solving Model and the Futurist Thinking. It aims to promote creative and critical thinking through a futurist approach to problems. This study intended to analyze the effects of the program on creative skills evaluated by the Torrance Tests of Creative Thinking (Figural Version). The participants¿ perceptions of the efficacy of the program were also assessed. This intervention was carried out with 131 adolescents over a period of 7 months in an extra-curricular context. The evaluation of the program takes into account periods both before and after interventions, using similar experimental and control groups. The results showed significant statistical differences for the all skills studied and very positive perceptions of the efficacy of FPSPI. Two significant gender differences in creative performance were also found. The results are described and discussed in order to promote awareness for future research concerning this program.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: First published: 11 May 2017
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 08:43:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias