Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Helping Software Engineering Students Analyzing their Performance Data Tool Support in an Educational Environment

Publicações

Helping Software Engineering Students Analyzing their Performance Data Tool Support in an Educational Environment

Título
Helping Software Engineering Students Analyzing their Performance Data Tool Support in an Educational Environment
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Raza, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Salazar, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mushtaq Raza
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Rafael Salazar
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 241-243
39th IEEE/ACM International Conference on Software Engineering Companion, ICSE-C 2017
20 May 2017 through 28 May 2017
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-T5D
Abstract (EN): ProcessPAIR is a novel tool for automating the performance analysis of software developers. Based on a performance model calibrated from the performance data of many developers, it automatically identifies and ranks potential performance problems and root causes of individual developers. We present the results of a controlled experiment involving 61 software engineering master students, half of whom used ProcessPAIR in a performance analysis assignment. The results show significant benefits in terms of students' satisfaction (average score of 4.78 out of 5 for ProcessPAIR users, against 3.81 for other users), quality of the analysis outcomes (average grades achieved of 88.1 out of 100 for ProcessPAIR users, against 82.5 for other users), and time required to do the analysis (average of 252 min for ProcessPAIR users, against 262 min for other users, but with much room for improvement).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 3
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 15:18:42 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico