Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > ROBOTICS: A TEACHING TOOL FOR STEM EDUCATION IN HIGH SCHOOL

Publicações

ROBOTICS: A TEACHING TOOL FOR STEM EDUCATION IN HIGH SCHOOL

Título
ROBOTICS: A TEACHING TOOL FOR STEM EDUCATION IN HIGH SCHOOL
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Costa, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Armando Jorge Sousa
(Autor)
FEUP
Cunha, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Morais, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 8257-8265
7th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN)
Barcelona, SPAIN, JUL 06-08, 2015
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-K99
Abstract (EN): This article describes an experience in university and high school cooperation. It is expected to foster knowledge and deep learning in secondary schools by turning extra-curricular activities into articulated subject. The robotics area is very useful and generates interest and enthusiasm, even more so when associated with competition. The experience used Lego Ev3 robot and the students learned to program with a healthy technical approach called state machine programming and the easy to use Lego Software programming tool. The participation is enthusiastic because of the participation in the national robotics festival that leads into international RoboCup Federation robotics competitions. The article proposes a set of sessions adequate for secondary school students that constitute the initial step to find a curriculum for robotics in order to simultaneously learn robotics and foster interconnections with the curricular courses in STEM areas, even extending into structured programming issues. The test involved two participations in the national robotics competition that interestingly involved a team of 3 girls and another team of 3 boys although more students were involved during the year that the experience lasted. Declarations from the involved stakeholders are mentioned, even allowing for a brief discussion for women in STEM areas and technology distance for young (wo)men. Some hints, issues and lessons learned are shown. The advocacy of such informal learning strategy is made, advantages and limitations discussed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-22 às 14:10:01 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico