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Publicações

Receding horizon flight control for trajectory tracking of autonomous aerial vehicles

Título
Receding horizon flight control for trajectory tracking of autonomous aerial vehicles
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013-10
Autores
I. Prodan
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
S. Olaru
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Tasso Sousa
(Autor)
FEUP
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Cristina Stoica
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silviu-Iulian Niculescu
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 21
Páginas: 1334-1349
ISSN: 0967-0661
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-006-747
Abstract (EN): This paper addresses the implementation of a predictive control strategy for Unmanned Air Vehicles in the presence of bounded disturbances. The goal is to prove the feasibility of such a real-time optimization-based control design and to demonstrate its tracking capabilities for the nonlinear dynamics with respect to a reference trajectory which is pre-specified via differential flatness. In order to benefit from the computational advantages of the linear predictive control formulations, an off-line linearization strategy of the nonlinear model of the vehicle along the flat trajectory is employed. The proposed method exhibits effective performance validated through software-in-the-loop simulations and real flight tests on different Unmanned Aerial Vehicles (UAVs).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
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