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Publicações

Adaptive Position Estimation for Vehicles using Range Measurements

Título
Adaptive Position Estimation for Vehicles using Range Measurements
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Sai Krishna Kanth Hari
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Kaarthik Sundar
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
J. Braga
(Autor)
Outra
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J. Teixeira
(Autor)
FEUP
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Swaroop Darbha
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Tasso Sousa
(Autor)
FEUP
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Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1145-1150
20th World Congress of the International-Federation-of-Automatic-Control (IFAC)
Toulouse, FRANCE, JUL 09-14, 2017
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-4ZF
Resumo (PT):
Abstract (EN): Position estimation is one of the important tasks to achieve vehicle autonomy. This article addresses the problem of estimating the position of the center of mass of a vehicle from range measurements that are available to the vehicle via communication of its on-board receiver to multiple beacons. The model proposed in this article assumes that the true distance between a beacon and the on-board receiver in the vehicle is at most equal to a predetermined function of the measured distance. This predetermined function is computed offline while calibrating the beacons, and an algorithm to update this function adaptively with online measurements is also presented. These range measurements are further utilized to estimate the position of on-board receiver, and hence the vehicle, by solving a convex optimization problem. The position is essentially an analytical center of the set of all possible locations of the receiver. Several simulations and experiments also corroborate the effectiveness of the proposed approach.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
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