Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Gamification of Learning Activities with the Odin service

Publicações

Gamification of Learning Activities with the Odin service

Título
Gamification of Learning Activities with the Odin service
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 13
Páginas: 809-826
ISSN: 1820-0214
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-EEZ
Abstract (EN): Existing gamification services have features that preclude their use by e-learning tools. Odin is a gamification service that mimics the API of state-of-theart services without these limitations. This paper presents Odin as a gamification service for learning activities, describes its role in an e-learning system architecture requiring gamification, and details its implementation. The validation of Odin involved the creation of a small e-learning game, integrated in a Learning Management System (LMS) using the Learning Tools Interoperability (LTI) specification. Odin was also integrated in an e-learning tool that provides formative assessment in online and hybrid courses in an adaptive and engaging way.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Fostering Programming Practice through Games (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Yet Another Programming Exercises Interoperability Language (Short Paper) (2020)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J

Ver todas (18)

Da mesma revista

Editorial (2014)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Lukovic, I; Budimac, Z; José Paulo Leal; Janousek, J; Rocha, A; Dan Burdescu, D; Dragan, D
Visualization of path patterns in semantic graphs (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
José Paulo Leal
Using proximity to compute semantic relatedness in RDF graphs (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jose Paulo Leal
Tuning a Semantic Relatedness Algorithm using a Multiscale Approach (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jose Paulo Leal; Teresa Costa
Sequencing Educational Resources with Seqins (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo Queiros; Jose Paulo Leal; Jose Campos

Ver todas (11)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-08 às 06:41:20 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias