Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Integrating Rich Learning Applications in LMS

Publicações

Integrating Rich Learning Applications in LMS

Título
Integrating Rich Learning Applications in LMS
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 381-386
2nd International Conference on Smart Learning Environments (ICSLE)
Univ Craiova, Sinaia, ROMANIA, SEP 23-25, 2015
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-03V
Abstract (EN): Currently, a learning management system (LMS) plays a central role in any e-learning environment. These environments include systems to handle the pedagogic aspects of the teaching-learning process (e.g. specialized tutors, simulation games) and the academic aspects (e.g. academic management systems). Thus, the potential for interoperability is an important, although over looked, aspect of an LMS. In this paper, we make a comparative study of the interoperability level of the most relevant LMS. We start by defining an application and a specification model. For the application model, we create a basic application that acts as a tool provider for LMS integration. The specification model acts as the API that the LMS should implement to communicate with the tool provider. Based on researches, we select the Learning Tools Interoperability (LTI) from IMS. Finally, we compare the LMS interoperability level defined as the effort made to integrate the application on the study LMS.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Gamification of Learning Activities with the Odin service (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Fostering Programming Practice through Games (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-19 às 10:14:35 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico