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Social Media Content Analysis in the Higher Education Sector: From Content to Strategy

Título
Social Media Content Analysis in the Higher Education Sector: From Content to Strategy
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Oliveira, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 7
Páginas: 16-32
ISSN: 1938-0194
Editora: IGI Global
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-RAX
Abstract (EN): Social media has become one of the most prolific felds for interchange of multidisciplinary expertise. In this paper, computer science, communication and management are brought together for the development of a sound strategic content analysis, in the Higher Education Sector. The authors present a study comprised of two stages: analysis of SM content and corresponding audience engagement according to a weighted scale, and a classification of content strategies, which builds on different noticeable articulations of editorial areas among organizations. Their approach is based on an automatic classification of content according to a predefned editorial model. The proposed methodology and research results offer academic and practical fndings for organizations striving on social media. Copyright © 2015,.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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