Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > EduBridge Social Bridging Social Networks and Learning Management Systems

Publicações

EduBridge Social Bridging Social Networks and Learning Management Systems

Título
EduBridge Social Bridging Social Networks and Learning Management Systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Oliveira, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 162-171
8th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU)
Rome, ITALY, APR 21-23, 2016
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-PC1
Abstract (EN): The exponential growth of social media usage and the integration of digital natives in Higher Education Institutions (HEI) have been posing new challenges to both traditional and technology-mediated learning environments. Nowadays social media plays an important, if not central, role in society, for professional and personal purposes. However, it's important to highlight that in the mind of a digital native, social media is not just a tool, it is a place that is as real and as natural as any real-life world place where formal/informal social interactions happen. Still, formal higher education contexts are still mostly imprisoned in locked up institutional Learning Management Systems (LMS), while a new world of social connections grows and develops itself outside schools. One of the main reasons we believe to be persisting in the origin of the matter is the absence of a suitable management, monitoring and analysis tools to legitimize and to efficiently manage the relationship with students in social networks. In this paper we discuss the growing relevance of the "Social Student Relationship Management" concept and introduce the EduBridge Social system, which aims at connecting the most commonly used LMS, Moodle, and the most popular social network, Facebook.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Social Media Content Analysis in the Higher Education Sector: From Content to Strategy (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira, L; Figueira, A
WHATSAPPENING OUTSIDE YOUR LMS? ANALYZING A SOCIAL MEDIA INSTANT MESSAGING POWERED LEARNING COMMUNITY (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Oliveira, L; Figueira, A
The current state of fake news: challenges and opportunities (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Figueira, A; Oliveira, L
Social Network Analytics in Formal and Informal Learning Environments with EduBridge Social (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Oliveira, L; Figueira, A
Measuring the return on communication investments on social media: The case of the higher education sector (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Oliveira, L; Figueira, A

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-02 às 13:11:49 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias