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DISCOVERING SIMILAR ORGANIZATIONAL SOCIAL MEDIA STRATEGIES USING CLASSIFICATION AND CLUSTERING

Título
DISCOVERING SIMILAR ORGANIZATIONAL SOCIAL MEDIA STRATEGIES USING CLASSIFICATION AND CLUSTERING
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Oliveira, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-QVX
Abstract (EN): Organisations have been striving to account for the resources they've been allocating to Social Media integration and management, essentially because this integration has been occurring without a previously designed content strategy, which will foster the desired fan engagement. In order to establish a comparison of social media strategies between HEIs, we developed a seven category model, encompassing the fundamental communication areas of focus for higher education service providers. Then, we performed a classification of these HEI posts in Facebook, according to our model. For this step, we used six of the most promising, and prominent, classifiers to obtain a predicted category for each post. Combining all posts from each HEI according to the model we get the HEI's editorial strategy. By clustering the overall social media strategies and corresponding response rate we discover the sector's monitoring HEI and, through a benchmarking process, we retrieve useful inputs for the design of social media strategies for HEI.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
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