Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > ANALYSING RELEVANT INTERACTIONS BY BRIDGING FACEBOOK AND MOODLE

Publicações

ANALYSING RELEVANT INTERACTIONS BY BRIDGING FACEBOOK AND MOODLE

Título
ANALYSING RELEVANT INTERACTIONS BY BRIDGING FACEBOOK AND MOODLE
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Oliveira, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Figueira, A
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-QVV
Abstract (EN): Social media networks' popularity has been growing in almost every context of daily human interaction. Particularly concerning the education field, organisations and teachers have been continuously recognizing social media as a rich environment with potential to benefit the teaching-learning process, classroom administration and social interactions. However, social media networks have been used as complementary environments to the mandatory adoption of an institutional LMS, leading to the development of fragmented teaching-learning environments, where mutual interchanges are not consolidated nor allow for an explicit academic legitimacy, computation and management. Also, social media networks' integration in education has been viewed as an ad-hoc initiative of some educators, who are prone to incorporate web trends in their pedagogic activity, which are evaluated, most of the times, under the lens of recreational initiates. Consequently, there is an urgent need to bridge between the consolidated adoption of LMSs and the integration of social media networks in education, not only in terms of technological infrastructure ( interface and usability) but also in terms of production and management of its pedagogical outcomes. With the intent of providing solutions for the above context, in this paper, we discuss the concept of Social Student Relationship Management and present the EduBridge system, its current stage of development and highlight the educational applicability of a thorough set of social network analysis.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Social Media Content Analysis in the Higher Education Sector: From Content to Strategy (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira, L; Figueira, A
WHATSAPPENING OUTSIDE YOUR LMS? ANALYZING A SOCIAL MEDIA INSTANT MESSAGING POWERED LEARNING COMMUNITY (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Oliveira, L; Figueira, A
The current state of fake news: challenges and opportunities (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Figueira, A; Oliveira, L
Social Network Analytics in Formal and Informal Learning Environments with EduBridge Social (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Oliveira, L; Figueira, A
Measuring the return on communication investments on social media: The case of the higher education sector (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Oliveira, L; Figueira, A

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 21:01:10 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias