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Dynamic evaluation considering the vehicle-structure interaction of a railway bridge subjected to heavy axle load trains

Título
Dynamic evaluation considering the vehicle-structure interaction of a railway bridge subjected to heavy axle load trains
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Ticona Melo, LRT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bittencourt, TN
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 309-309
8th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IABMAS)
Foz do Iguacu, BRAZIL, JUN 26-30, 2016
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-4E2
Abstract (EN): This study presents a dynamic evaluation of the Suaçui railway bridge considering the vehicle structure interaction and subjected to heavy axle load trains (HAL). For this purpose, three-dimensional finite element models of the truss bridge, including the track, and train were developed. The dynamic response was obtained using ABAQUS® software which was programed with an iterative uncoupled method for vehicle structure interaction considering track irregularities. The validation of the numerical models was performed through a comparison between numerical and experimental dynamic responses, in terms of displacements and acceleration of the bridge for the passage of DASH 9W Locomotives and GDE wagons. The experimental response obtained from a dynamic test under railway traffic revealed a good agreement with the numerical response. © 2016 Taylor & Francis Group, London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 1
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