Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Models in geoscience classes: How can teachers use them?

Publicações

Models in geoscience classes: How can teachers use them?

Título
Models in geoscience classes: How can teachers use them?
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2016
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-CTP
Abstract (EN): Scientific models are indispensable tools in scientific enterprise, having an essential role in scientific knowledge construction. Giving their relevance in science, it is currently advocated that models should be used in science classes. There are many studies which uncover the contributions models make to science education, highlighting different advantages of these tools. However, many studies also exhibit that students and even teachers do not reveal adequate views concerning models in science and for teaching. As a consequence, modelling activities are scarcely used in science classes, and when they happen to be, their use is limited, as the full potential of models is not taken into account. This chapter intends to analyse the relevance of models in science and for teaching and to provide some examples of activities which may be used to improve science teachers¿ and students¿ views about models. Some general results are also given towards the improvement of the views about models held by prospective science teachers in Portugal. © Springer International Publishing Switzerland 2016.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Education and Geoethics: Three fictional stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres; M. L. Vasconcelos
Education and geoethics: Three fictional life stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Vasconcelos, ML; Torres, J
Promover o questionamento junto de alunos de ciências do ensino básico (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; R. Pinto; J. Torres; S. Moutinho; A. ALmeida
Natureza da Ciência e modelos científicos: um estudo com futuros professores do ensino báisco (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; J. Torres
What happens to the boats? The 1755 Lisbon earthquake and Portuguese tsunami literacy (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Vasconcelos; Torres, J; Costa, J

Ver todas (35)

Do mesmo livro

Introduction (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos
Education and Geoethics: Three fictional stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres; M. L. Vasconcelos
Education and geoethics: Three fictional life stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Vasconcelos, ML; Torres, J
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 03:21:15 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias