Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Nature of science and models: Comparing Portuguese prospective teachers' views

Publicações

Nature of science and models: Comparing Portuguese prospective teachers' views

Título
Nature of science and models: Comparing Portuguese prospective teachers' views
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Revista
Vol. 11
Páginas: 1473-1494
ISSN: 1305-8215
Editora: Modestum
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-1HW
Abstract (EN): Despite the relevance of nature of science and scientific models in science education, studies reveal that students do not possess adequate views regarding these topics. Bearing in mind that both teachers' views and knowledge strongly influence students' educational experiences, the main scope of this study was to evaluate Portuguese prospective teachers' views of nature of science, models and earth's structure models and to analyse if their views differ (by comparing prospective primary teachers' with prospective middle and secondary school teachers' views). A questionnaire was applied to 65 prospective science teachers who were enrolled in different Portuguese institutions of higher education. Descriptive analysis showed that although the majority of the participants revealed intermediate views of nature of science, a high percentage of them hold uninformed views regarding the other topics of analysis. Some differences between prospective middle and secondary teachers' views and prospective primary teachers' views were also found.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 22
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Models in geoscience classes: How can teachers use them? (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres
Education and Geoethics: Three fictional stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres; M. L. Vasconcelos
Education and geoethics: Three fictional life stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Vasconcelos, ML; Torres, J
Promover o questionamento junto de alunos de ciências do ensino básico (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; R. Pinto; J. Torres; S. Moutinho; A. ALmeida
Natureza da Ciência e modelos científicos: um estudo com futuros professores do ensino báisco (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; J. Torres

Ver todas (35)

Da mesma revista

Validation of a Self-report Tool to Measure Self-study in Medical School ¿ Applying the Triads Method (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Barbosa, JMP; Silva, ÁJBMd; Ferreira, MAD; Silva, MSBd
Prospective Science Teachers¿ Views of Nature of Science: Data from an Intervention Programme (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Torres, J; Clara Vasconcelos
High school students' questions about science and religion in school debates with scientists (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Cristina Torres; João Paiva; Ana Mouraz
Contributions of Model-Based Learning to the Restructuring of Graduation Students' Mental Models on Natural Hazards (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Torres, ; Moura, R; Vasconcelos, C; Amador,
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 17:08:00 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico