Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > UNDERSTANDING CUSTOMER BRAND ENGAGEMENT WITH VIRTUAL SOCIAL COMMUNITIES: A COMPREHENSIVE MODEL OF DRIVERS, OUTCOMES AND MODERATORS

Publicações

UNDERSTANDING CUSTOMER BRAND ENGAGEMENT WITH VIRTUAL SOCIAL COMMUNITIES: A COMPREHENSIVE MODEL OF DRIVERS, OUTCOMES AND MODERATORS

Título
UNDERSTANDING CUSTOMER BRAND ENGAGEMENT WITH VIRTUAL SOCIAL COMMUNITIES: A COMPREHENSIVE MODEL OF DRIVERS, OUTCOMES AND MODERATORS
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Amélia Carvalho
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 26
Páginas: 23-37
ISSN: 1069-6679
Editora: Taylor & Francis
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-MFW
Abstract (EN): Social media has established a new dynamic in marketing, enabling customers to engage with brands in a variety of ways. This article aims to develop a comprehensive model of drivers, outcomes, and moderators of customer brand engagement (CBE) on virtual brand communities in social media. Based on a survey of 799 customers, findings identify involvement, interactivity, and flow experience as key drivers of CBE, and satisfaction, trust, word-of-mouth referrals, and commitment as associated outcomes, with identification and trust in the brand community acting as moderators. This study provides new insights about the CBE process, offering valuable suggestions to brand managers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-28 às 08:10:47 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias