Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Analytics of student behaviour in a learning management system as a predictor of learning success

Publicações

Analytics of student behaviour in a learning management system as a predictor of learning success

Título
Analytics of student behaviour in a learning management system as a predictor of learning success
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Bertil P. Marques
(Autor)
Outra
Jaime E. Villate
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Carlos Vaz Carvalho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-6
12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)
Lisbon, PORTUGAL, JUN 21-24, 2017
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-RWD
Resumo (PT):
Abstract (EN): Higher Education (HE) teachers are aware that the evolution of technology changed the way students build their knowledge. New forms of access to information and new means of communication allowed creating specialized learning tools. It is now important to understand how the students’ interaction with learning technologies influences their learning success. For that purpose, data referring to the use of a learning management system (LMS) supporting a specific course was collected and analyzed. Results indicate that a minor correlation exists between the effective use of those tools and student success.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Villate_artigo_35 Analytics of student behaviour in a learning management system as a predictor of learning success 529.34 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Applying the UTAUT model in engineering higher education: Teacher's technology adoption (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Bertil P. Marques; Jaime E. Villate; Carlos Vaz Carvalho
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-22 às 04:23:11 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias