Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A Moving Path Following Approach for Trajectory Optimization of UAVs: An application for target tracking of marine vehicles

Publicações

A Moving Path Following Approach for Trajectory Optimization of UAVs: An application for target tracking of marine vehicles

Título
A Moving Path Following Approach for Trajectory Optimization of UAVs: An application for target tracking of marine vehicles
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Rucco, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Tasso Sousa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1297-1302
2016 European Control Conference, ECC 2016
29 June 2016 through 1 July 2016
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-HV9
Abstract (EN): In this paper we propose a novel numerical approach to the design of smooth trajectories for fixed-wing Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) with applications to target tracking of marine vehicles. Given a desired geometric path with respect to a possible moving target vehicle, we are interested in computing a feasible UAV trajectory that best approximates in L-2 sense the desired geometric moving path with a specified airspeed profile assigned on it. Due to communication range limitations (e.g., the UAV is operating as a wireless communication relay between a target vehicle and a ground station), the UAV trajectory needs to satisfy given path constraints. Space-varying wind is also taken into account. We address this problem by taking a Virtual Target Vehicle (VTV) perspective. We set up a suitable optimal control problem based on the error coordinates between the UAV and the VTV. We solve the optimal control problem numerically by using PRONTO, a very versatile control optimization tool enabling to deal with a wide variety of trajectory functionals and constraints. We provide and discuss numerical computations based on a practical scenario where an Autonomous Surface Vehicle (the target vehicle) transmits data to the UAV which sends them back to a ground station.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

A model predictive control-based architecture for cooperative path-following of multiple unmanned aerial vehicles (2015)
Capítulo ou Parte de Livro
Rucco, A; Aguiar, AP; fontes, facc; Fernando Lobo Pereira; João Tasso Sousa
A Predictive Path-Following Approach for Fixed-Wing Unmanned Aerial Vehicles in Presence of Wind Disturbances (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Rucco, A; Aguiar, AP; Fernando Lobo Pereira; João Tasso Sousa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-01 às 10:07:05 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico