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Queues with Server Vacations as a Model for Pretimed Signalized Urban Traffic

Título
Queues with Server Vacations as a Model for Pretimed Signalized Urban Traffic
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
António Pacheco
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
M.aria de Lurdes Simões
(Autor)
FEUP
Paula Milheiro de Oliveira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 51 3
Páginas: 841-851
ISSN: 0041-1655
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-PQW
Abstract (EN): A queuing system resulting from a signalized intersection regulated by pretimed control in a network of urban traffic is considered. Modeling the queue length and the delay of vehicles is crucial to evaluate the performance of intersections equipped with traffic signals. Air quality and rational use of energy also depend on an efficient management of the intersections. These traffic systems have the specificity that the server (green signal) is deactivated (red signal) during a fixed period of time. In the present work, an M/D/1 queue with a server that occasionally takes vacations is analyzed. The mean delays of vehicles and the mean queue length are computed and compared with those obtained by using a detailed simulation model in a case study. We find that, in general, the mean delays of vehicles given by the proposed queuing model provide a good approximation, but the model can provide slightly smaller values than those obtained in the simulation model for large traffic flows. This result is of interest for traffic engineers, as the approaches one can find in the literature for large signalized urban traffic flows are subject to criticism.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
queues_mls&al_TranspSc_30Jan2017FCTopen exigência da FCT 532.70 KB
Existem documentos associados à publicação sem acesso permitido.
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