Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Third year medical students perceptions towards learning communication skills: Implications for medical education

Publicações

Third year medical students perceptions towards learning communication skills: Implications for medical education

Título
Third year medical students perceptions towards learning communication skills: Implications for medical education
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Loureiro, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Bettencourt P
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
tavares, ma
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 85
Páginas: E265-E271
ISSN: 0738-3991
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-15V
Abstract (EN): Objective: To analyze students' perceptions towards learning communication skills pre-and-post training in a Communication and Clinical Skills Course (CCSC) at a Portuguese Medical School. Methods: Content analysis was used to describe and systematically analyze the content written by students (n = 215 from a total of 229) in an open-ended survey. In addition, content analysis association rules were used to identify meaning units. Results: Students' pre-training definitions of communication skills were not specific; their post-training definitions were more precise and elaborated. Students perceived communications skills in Medicine as important (61%), but recommended that teaching methodologies (52%) be restructured. There appeared to be no connection between criticism of teaching skills performance and perceptions of the other aspects of the course. Conclusion: Students' experiences at CCSC are associated with their perceptions of communications skills learning. Content analysis associations indicated that these perceptions are influenced by context. Practice implications: Improvement of curricula, teaching and assessment methods, and investment in faculty development are likely to foster positive perceptions towards learning communication skills in these students.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Methodological features of quantitative studies on medication adherence in older patients with chronic morbidity: A systematic review (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Granata, N; Traversoni, S; Kardas, P; Kurczewska Michalak, M; Costa, E; Midao, L; Giardini, A
It's never okay to cry with a patient-or is it ? (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rehman, SU; Figueiredo Braga M
Healthcare professional-patient relationships: Systematic review of theoretical models from a community pharmacy perspective (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Sabater Galindo, M; Fernandez Llimos, F; Sabater Hernandez, D; Martinez Martinez, F; Benrimoj, SI
Verona Coding Definitions of Emotional Sequences (VR-CoDES): Conceptual framework and future directions (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Del Piccolo, L; Finset, A; Mellblom, AV; Figueiredo Braga M; Korsvold, L; Zhou, YF; Zimmermann, C; Humphris, G

Ver todas (20)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-12 às 14:03:15 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico