Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Parental education and physical activity in pre-school children

Publicações

Parental education and physical activity in pre-school children

Título
Parental education and physical activity in pre-school children
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Vale, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ricardo, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Soares Miranda, L
(Autor)
FADEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Santos, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Moreira, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
mota, j
(Autor)
FADEUP
Revista
ISSN: 0305-1862
Editora: Wiley-Blackwell
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-PM0
Abstract (EN): Background: The purpose of this study was to objectively assess pre-school children's total physical activity (TPA) patterns and compliance with guidelines and to examine differences relative to parental education. Methods: The sample consisted on 509 healthy pre-school children, aged 3-6 years recruited from kindergartens located in the metropolitan area of Porto, Portugal. The PA was assessed for 7 consecutive days by accelerometry. For TPA, we followed the guidelines of the National Association for Sport and Physical Education (NASPE) (children who spent at least >120min per day in active play). For TPA, we calculated the proportion of children who spent at least >120min per day in active play and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA), we calculated the proportion of children who spent at least >60min per day in active play. Parental education was analysed according to the Portuguese education system. Results: Children with parents in the highest education level were less active than children from low and middle education level (P ¿ 0.001) in all patterns of PA (week and weekend). Regarding TPA during the week we found that the majority of children from low and middle parental education meet the NASPE guidelines. On the other hand, more than half the children from high parental education did not meet these recommendations (P ¿ 0.001) and MVPA recommendations (P ¿ 0.05). In both recommendations, children from low parental education were twice more likely to meet the recommendations compared with children belonging to high parental education. Conclusion: Parent education was negatively associated with children's daily physical activity patterns and compliance with guidelines. © 2013 John Wiley & Sons Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Integrating movement in the classroom as a COVID-19 post-pandemic response (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Santos, R; Lopes, L
Validity and reliability of a pictorial instrument for assessing perceived motor competence in Portuguese children (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
V. P. Lopes; L. M. Barnett; L. Saraiva; C. Gonçalves; S. J. Bowe; G. Abbott; L. P. Rodrigues
The 24-h movement behaviours composition is associated with parasympathetic modulation in preschoolers (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pessoa, Maria Luiza ; Clark, Cain ; Souza, Alesandra ; Nakamura, Fábio ; Brasileiro-Santos, Maria do Socorro ; Ribeiro, André ; Cristofaro, Diego ; Martins, Clarice
Parental education and physical activity in pre-school children (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
S. Vale; N. Ricardo; L. Soares-Miranda; R. Santos; C. Moreira; Jorge Mota
Maternal perceptions of children's weight status (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lopes, L; Santos, R; Pereira, B; Lopes, V

Ver todas (12)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 03:27:38 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico