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Influence of track irregularities in the global and local dynamic response of precast decks under railway traffic loads

Título
Influence of track irregularities in the global and local dynamic response of precast decks under railway traffic loads
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Malveiro, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
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Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 310-310
8th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IABMAS)
Foz do Iguacu, BRAZIL, JUN 26-30, 2016
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-DEY
Abstract (EN): The structural response of reinforced concrete slabs in railway viaducts is strongly influenced by local effects and, therefore, detailed analysis methodologies are required for a proper quantification of the internal forces and stress values due to train passages. The existence of track irregularities can lead to a considerable amplification of these values. In this context, the influence of track irregularities in the global and local responses of a railway viaduct with a precast deck is evaluated in the present work. The dynamic responses are obtained based on three-dimensional finite-element numerical models of the viaduct and trains and using a train-bridge interaction methodology, including track irregularities. Particular attention is given to the comparison between the values of vertical acceleration of the upper deck slab and the girder, in terms of time records and the correspondent auto-spectra. © 2016 Taylor & Francis Group, London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 1
Documentos
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