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Publicações

Structural health monitoring of a prestressed concrete bridge in a critical state of conservation

Título
Structural health monitoring of a prestressed concrete bridge in a critical state of conservation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Rodrigues, CF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
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Figueiras, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueiras, JA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 238-238
8th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IABMAS)
Foz do Iguacu, BRAZIL, JUN 26-30, 2016
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-DEX
Abstract (EN): Structural health monitoring (SHM) can provide reliable indicators of the effective structural condition of ageing concrete bridges, in order to detect structural anomalies before their progression to possible collapse scenarios. In this context, this paper presents the SHM of a bridge in Portugal extensively affected by alkali-silica expansive reactions which gave rise to extensive cracking in the pillars and foundations. A real time surveillance system was therefore implemented, in order to detect structural modifications in the infrastructure. The implemented SHM system is based on the continuous monitoring of rotations at the top of all the pillars, joint displacements and selected temperatures. Multiple linear regression models were developed to isolate the operational and environmental effects allowing the application of alarm states associated with damage limits. © 2016 Taylor & Francis Group, London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 1
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