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Publicações

Probabilistic methodology for an efficient safety assessment of high-speed railway bridges

Título
Probabilistic methodology for an efficient safety assessment of high-speed railway bridges
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
António Abel Henriques
(Autor)
FEUP
João Rocha
(Autor)
FEUP
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Ata de Conferência Internacional
Páginas: 457-457
8th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IABMAS)
Foz do Iguacu, BRAZIL, JUN 26-30, 2016
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia estrutural ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-4E4
Abstract (EN): The efficiency of different probabilistic methodologies for the safety assessment of short span railway bridges is compared in the current paper. The Monte Carlo and the Latin Hypercube simulation methods are combined with two different procedures to enhance the efficiency of the assessment: one based on the extreme value theory and another that uses an approximation procedure based on the estimates of the failure probabilities at moderate levels for the prediction of the far tail failure probabilities by extrapolation. A composite bridge with six simply supported spans of 12 m and ballasted track is selected as case study for the crossing of the TGV-double high-speed train. In order to test the efficiency of the methodologies the running safety of trains due to loss of contact between the wheel and the rail is analysed. © 2016 Taylor & Francis Group, London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 1
Documentos
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