Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A direct method for analysing the nonlinear vehicle-structure interaction in high-speed railway lines

Publicações

A direct method for analysing the nonlinear vehicle-structure interaction in high-speed railway lines

Título
A direct method for analysing the nonlinear vehicle-structure interaction in high-speed railway lines
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Neves, SGM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Azevedo, AFM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-D7E
Abstract (EN): An accurate, efficient and stable algorithm to analyse the nonlinear vertical vehicle-structure interaction is presented in this paper. The governing equilibrium equations of the vehicle and structure are complemented with additional constraint equations that relate the displacements of the vehicle with the corresponding displacements of the structure. These equations form a single system, with displacements and contact forces as unknowns, that are solved using an optimized block factorization algorithm. As a result of the nonlinear nature of contact, an incremental formulation based on the Newton method is adopted. The track and structure are modelled using finite elements to take into account all the significant deformations. In the numerical example presented, the passage of the KHST over a railway viaduct is analysed, being the accuracy and computational efficiency of the proposed method clearly demonstrated. © Civil-Comp Press, 2014.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

A nonlinear vehicle-structure interaction methodology with wheel-rail detachment and reattachment (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pedro Aires Montenegro; Neves, SGM; Azevedo, AFM; Rui Calçada
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-19 às 22:42:12 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias