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Dynamic behaviour of a short span filler-beam railway bridge under high speed traffic

Título
Dynamic behaviour of a short span filler-beam railway bridge under high speed traffic
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Bonifácio, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Delgado, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-D5K
Abstract (EN): This paper focuses on the dynamic analysis of a short span filler-beam railway bridge subject to high speed traffic. For this purpose three-dimensional finite element models of the bridge and TGV-Double train are developed. The numerical model of the bridge is calibrated based on experimental modal parameters, namely natural frequencies and modal configurations. The dynamic analyses of the trainbridge system enables the evaluation of the influence of the interaction effects between independent decks, caused by the continuous ballast layer, in the dynamic response of the bridge. In addition, the influence of track irregularities and the control points in different train vehicles and inside a vehicle, is analysed. The assessment of the train-bridge system dynamic response is performed in terms of structural safety, track stability as well as passenger comfort according to EN1991-2 (2003). © Civil-Comp Press, 2014.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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